logo

case som skapat


goda resultat

Case: Lansering

Vilka var människorna bakom bryggeriet? Vilka var det som arbetade där? Hur såg deras vardag ut?

Inför lanseringen av Melleruds Utmärka Pilsner var detta några av de frågor vi ställde oss för att bygga storyn om just orten och bryggeriet Mellerud.

Vi tar oss tillbaka till slutet av 40-talet. I det lilla samhället Mellerud är det fullt av aktivitet. Öl tappas, träbackar lastas och det är en stimmig stämning i bryggerihallen.

För att åskådliggöra detta för mässbesökare och kunder skapar vi en film som visar människorna bakom bryggeriet. Deras berättelse. Vi låter dagens ölälskare lockas in i montern av två paperboys som delar ut den broschyr som vi producerat; Mellerudstidningen. En genomarbetad produkt som andas 40-tal i bild och text.

Montern, som står på ett gammeldags torg bär inslag av industri och nostalgi. Självklart är den vackra flaskan placerad i centrum och den specialbyggda baren lockar nyfikna besökare.

Vi förmedlar känslan hos 40-talets bryggeriarbetare och låter dagens kunder bära sin alldeles egen träback, i formen av en påse, med sig hem. Ölet får därmed en fortsatt säker transport in i framtiden.

eventbyrå-stockholm-goteborg